czwartek, 7 stycznia 2010

Jak chcą mieszkać Polacy

Rodzimy rynek nieruchomości jest rynkiem raczej trudnym, wymaga elastyczności i rozwagi nie tylko u producentów, ale i u odbiorców. Kluczem do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów wydaje się być zatem zrozumienie potrzeb klienta i wyjście im naprzeciw. Przez to tak ważne są badania rynku i rozpoznanie, na jakie rzeczy należy zwracać uwagę komponując oferty. Przeprowadzone przez firmę Metrohouse ankiety pokazały, że przy wyborze największa część kieruje się przede wszystkim ceną nieruchomości. Niełatwa sytuacja w sektorze kredytów mieszkaniowych sprawiła, że wzrosło zainteresowanie ofertami o mniejszej powierzchni i niższej cenie. Ale prawie tak samo ważna jak cena jest też lokalizacja nieruchomości Warszawa, a więc położenie blisko centrum, w dzielnicach dobrze skomunikowanych, posiadających dostęp do pełnej infrastruktury miejskiej. O wiele mniejsze znaczenie ma w obecnej sytuacji potencjał inwestycyjny mieszkania, co też za bardzo nie dziwi biorąc pod uwagę istotne wahania wartości nieruchomości. Tylko dla niewielu standard mieszkania ma istotne znaczenie, a już zupełnie nikły odsetek przywiązuje wagę do bezpieczeństwa w okolicy, co może wynikać to z faktu, że dziś apartamenty znajdują się na ogrodzonych i strzeżonych osiedlach. Dane te powodują, że niejedna agencja nieruchomości, nawet i Metrohouse, ma spory orzech do zgryzienia i musi racjonalnie kształtować swoją politykę, szczególnie w zakresie cen proponowanych klientom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz